p-staven

Tänkte skriva och berätta lite om min underbara p-stav.

Jag började med preventiv medel när jag var 14 år. Då började jag som de flästa andra med p-piller. Det fungerade bra men jag fick inte som de flästa lättare mens värk och pms utan värre. Men så fort jag fattade att man kunde hoppa över varrannan mens gick det bra. Efter ett tag satte en kompis till mig in en p-stav och hon fick ingen mens överhuvudtaget. Då bytte jag till mini-piller som fungerar på samma sätt som p-stav. De är bara en hormon i dem (gulkroppshormon). Det fungerade jätte bra och jag fick nästan aldrig mens och jag behövde inte heller fundera på om jag hade glömmt att ta pillret eller inte. Nu har jag haft min p-stav i över ett år och är jätte nöjd och rekomenderar de värkligen.

ps. Det är dessutom säkrare med p-stav än med p-piller ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju ingenting. Det är inte säkrare med p-stav än med p-piller. Skillnaden är att du inte behöver ta ett piller varje dag så glömskemarginalen blir mindre.



Den här bloggen suger, tror knappast på att du är tjugo år för i sådana fall kan man ju i alla fall hoppas att du slutat stava som en tolvåring. Sluta spamma runt överallt, snälla du.

2010-07-21 @ 10:51:19
Postat av: matilda

Hallådär. Hur har du det i värmen? :) Själv så svalkar jag mig med ett glas isvatten, riktigt välbehövligt i hettan. kramkram.

2010-07-21 @ 21:46:58
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Lisa ( http://lisassexliv.blogg.se )

Ja och efter som att glömske risken minskar med p-stav ökar säkerheten. jag är 17 och har aldrig påstått något annat :) klicka inte in om du inte vill :)



Matilda, ja har det bra i värmen xD segt att arbeta när man bara vill sola :) låter härligt :D

2010-07-21 @ 22:26:53
URL: http://lisassexliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0